Većina istraživanja iz socijalne psihologije došla je do istog zaključka, a to je onaj koji samo djelomično potvrđuje tvrdnju da se suprotnosti privlače. Drugim riječima, ipak se radije povezujemo s ljudima koji su nam slični te koji dijele naše vrijednosti i interese. No, neki stručnjaci ipak tvrde da bi nas ipak možda više trebale zanimati komplementarnosti.
Sredinom 1950-ih, sociolog Robert Francis Winch tvrdio je da je, kada je riječ o osobinama ličnosti, potpuno nebitno postoji li sličnost već komplementarnost. Na temelju studija supružnika, predložio je da se pojedinci pridruže onima koji posjeduju osobine ličnosti koje im nedostaju. Tako bi vjerojatnije asertivna žena privukla pokornog muškarca, dok bi ekstravertirani muškarac privukao introvertiranu ženu.
Primjerice, vjerojatno će nas više zanimati ljudi koji su nam slični po pripadnosti (topli ljudi privlačit će iste takve, a hladniji će se vjerojatno bolje slagati s hladnim ljudima) i suprotni po dominaciji i kontroli (dominantni ljudi će vjerojatno privlačiti nekoga tko je pokoran). Međutim, mogli bismo očekivati da će svi, bez obzira na svoju ličnost, više voljeti pozitivne osobine kod drugih ljudi.
S obzirom na to da postoje brojna istraživanja u ovom području, a shodno tome i brojni nedosljedni rezultati, jasno je samo da zadovoljni romantični parovi u svojem odnosu iskazuju više sličnosti nego suprotnosti. No, to i dalje ne treba nužno značiti da su ti parovi od početka bili jako slični već da su s vremenom poprimili obrasce ponašanja jedni od drugih, što je također česta pojava (jer kako kažu „s kim si, takav si“).
Međutim, ako samo malo bolje laički promislimo o ovoj temi, možemo jasno uočiti da je vjerojatnije da ćemo nekoga upoznati na temelju sličnosti. Primjerice, ako odete na koncert svojega omiljenog izvođača i tamo upoznate svojega partnera, to bi onda značilo da već u početku dijelite preferencije prema istoj vrsti glazbe. Drugim riječima, da bismo nekoga uopće mogli upoznati, trebali bi se nalaziti barem u nekim sličnim okolnostima.
No, unatoč nedosljednim rezultatima istraživanja, ako ste odgajani uz Disneyeve bajke, oprošteno vam je ako zaista vjerujete da se suprotnosti uvijek privlače (kao što je to bio slučaj kod npr. Ljepotice i zvijeri). Međutim, čini se da je ideja privlačenja suprotnosti ukorijenjena i u filmskoj industriji. Jedno je istraživanje pokazalo da gotovo 80% ljudi vjeruje u tvrdnju da se suprotnosti privlače, a čini se da u stvarnosti svi dokazi tvrde da je takva privlačnost vrlo rijetka.