Studija Poslovne škole Univerziteta Stanford testirala je kreativnost ljudi i utvrdila da je “apstraktna druga” ideja kreativnija od “realistične prve”.
– Procjenjivanje kreativnosti je teško – kaže Justin M. Berg, docent na Graduate School of Business Univerziteta Stanford.
On je istraživao dio procesa kad ljudi smišljaju grube ideje. To je, napominje on, kada ljudi razmišljaju u glavi ili skrivaju skice, mnoge od tih ideja se nikada ne dijele s drugima.
Ali ako radite na poslu koji uključuje kreativnost, ovi najraniji izbori ideja mogu u velikoj mjeri utjecati na kreativnost.
Ulaganje svog vremena u pravu ideju može voditi do uspjeha, prenosi Nova ekonomija.
Berg je sproveo pet eksperimenata u kojima su sudionici pozabavili kreativnim projektima, poput osmišljavanja inovativnog dijela fitnes opreme ili mehanizma kako bi spriječili ljude da zaspe u automobilima koji se samostalno voze.
Obavezno razraditi ideje
Berg kaže da postoje očigledne granice njegove studije: istraživači su tražili od sudionika da smisle tri ili četiri ideje. A što kada neko ima pet, deset ili dvadeset?
– Kada imate puno početnih ideja, vaša najperspektivnija ideja možda neće biti vaša omiljena. Umjesto toga, možda je negdje u gornjoj polovini vašeg predviđenog rangiranja, ispod ideje koja je na prvom mjestu, ali iznad ideja za koje mislite da su vaše najgore – navodi on.
Tendencija odbacivanja ideje koja se čini previše nejasnom ili apstraktnom, kaže Berg, mora se suzbiti u najranijim fazama razvoja ideje.
– Vjerojatno svi ubijamo većinu naših najboljih ideja u ranom kreativnom procesu a da to nismo znali – kaže ovaj istraživač.
Sigurnost i rizik
On nudi ova jednostavna pravila pri razvoju novih ideja: Prvo, ako ste pod vremenskim pritiskom, možda bi imalo smisla odlučiti se za početnike ideje koje su konkretnije, jer će one najbrže dostići svoj potencijal.
Ako imate dovoljno vremena, potrošite ga na razradu rane ideje, postavljajući pitanje koje ideje obećavaju prije nego što odaberete koju ideju da nastavite.
A ako vam vrijeme i resursi dozvoljavaju, razvijte dvije, a ne jednu ideju do zrelosti: Izaberite sigurniju okladu i rizičniju okladu, ali prvo razvijte rizičniju okladu.
Na kraju, ako imate neku apstraktniju ideju, ne dijelite je dok ne bude konkretnija.
– Možete prepoznati potencijal neke ideje prije nego što je drugi vide. Ako vam treba da dobijete podršku za neku ideju, dijeljenje kasnije može biti bolje nego prerano je podijeliti – zaključuje Berg.